Şualar

Şualar, Fihrist, 953. sayfadasınız.

sar bir şekilde beyan olunmaktadır. نَعْبُدُ 1 nûn'undaki seyahat-ı hayaliye ve Rümuzât-ı Semâniye'de ve İşârâtü'l-İ'câz tefsirinde ve Nûr eczâlarında bu kudsî hazinenin pek çok tatlı ve gayet güzel nükteleri yazıldığı gibi, Hüccetü'z-Zehrâ'nın ikinci kısmını teşkil eden bu risalede yalnız imanın rükünlerine ve hüccetlerine اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 ilâ âhir.. âyetinin sekiz kelimesi ile ve herbir kelimesinde bahr-i umman kadar mânâ ve hüccet taşıyan ve küfrün ve dalâletin ejderlerinden imanı kurtaran ve ehl-i imana ebedi saadeti kazandıran gayet hayattâr bir tiryâk ve ebedî ve sönmez bir nûr-u dâimi olarak yazılmıştır.
Üçüncü kısım: Namazdaki Fatiha'nın mânevî emriyle ve اَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلٰهَ إِلاَّ اللهُ 3 hakikatının feyziyle İkinci Kısım yazıldığı gibi, namaz içindeki teşehhüdde dahi وَأَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللهِ 4 cümlesinin delâletiyle ve mânevî ihtarıyla ve Sûre-i Feth'in âhirinde
هُوَ الَّذِۤى اَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدٰى وَدِينِ الْحَقِّ * 5
ilâ âhir.. olan ve beş mucize-i gaybiyeyi gösteren büyük âyetin nuruyla Üçüncü Kısım yazılmıştır. Bu kısmın tafsilâtı ve senetli hüccetleri Zülfikâr Mecmuasında ve Arabi Hızbü'n-Nûriyye'de mevcuttur. Bu risale dahi yalnız muhtasar üç işaretle, nev-i beşerin Üstad-ı Âzamı (a.s.m.) ve en büyük Peygamberi (a.s.m.) ve kâinatın Fahr-i Âlemi (a.s.m.) لَوْلاَكَ لَوْلاَكَ لَمَا خَلَقْتُ اْلاَفْلاَكَ 6 hitabına mazhar ve hakikat-ı Muhammediyesi (a.s.m.), sebeb-i hilkat-i âlem olan Peygamberimiz Efendimizden (a.s.m.) bahisle yazılmıştır.
İKİNCİ MAKAM:.... 780
Fatiha'nın âhirinde ehl-i hidâyet ve istikamet ile ehl-i dalâlet ve tuğyânın muvazenesine işaret eden ve Risale-i Nur'un bütün muvazenelerinin menbaı olan

sar bir şekilde beyan olunmaktadır. نَعْبُدُ 1 nûn'undaki seyahat-ı hayaliye ve Rümuzât-ı Semâniye'de ve İşârâtü'l-İ'câz tefsirinde ve Nûr eczâlarında bu kudsî hazinenin pek çok tatlı ve gayet güzel nükteleri yazıldığı gibi, Hüccetü'z-Zehrâ'nın ikinci kısmını teşkil eden bu risalede yalnız imanın rükünlerine ve hüccetlerine اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 2 ilâ âhir.. âyetinin sekiz kelimesi ile ve herbir kelimesinde bahr-i umman kadar mânâ ve hüccet taşıyan ve küfrün ve dalâletin ejderlerinden imanı kurtaran ve ehl-i imana ebedi saadeti kazandıran gayet hayattâr bir tiryâk ve ebedî ve sönmez bir nûr-u dâimi olarak yazılmıştır. Üçüncü kısım: Namazdaki Fatiha'nın mânevî emriyle ve اَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلٰهَ إِلاَّ اللهُ 3 hakikatının feyziyle İkinci Kısım yazıldığı gibi, namaz içindeki teşehhüdde dahi وَأَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللهِ 4 cümlesinin delâletiyle ve mânevî ihtarıyla ve Sûre-i Feth'in âhirinde هُوَ الَّذِۤى اَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدٰى وَدِينِ الْحَقِّ * 5 ilâ âhir.. olan ve beş mucize-i gaybiyeyi gösteren büyük âyetin nuruyla Üçüncü Kısım yazılmıştır. Bu kısmın tafsilâtı ve senetli hüccetleri Zülfikâr Mecmuasında ve Arabi Hızbü'n-Nûriyye'de mevcuttur. Bu risale dahi yalnız muhtasar üç işaretle, nev-i beşerin Üstad-ı Âzamı (a.s.m.) ve en büyük Peygamberi (a.s.m.) ve kâinatın Fahr-i Âlemi (a.s.m.) لَوْلاَكَ لَوْلاَكَ لَمَا خَلَقْتُ اْلاَفْلاَكَ 6 hitabına mazhar ve hakikat-ı Muhammediyesi (a.s.m.), sebeb-i hilkat-i âlem olan Peygamberimiz Efendimizden (a.s.m.) bahisle yazılmıştır. İKİNCİ MAKAM:.... 780 Fatiha'nın âhirinde ehl-i hidâyet ve istikamet ile ehl-i dalâlet ve tuğyânın muvazenesine işaret eden ve Risale-i Nur'un bütün muvazenelerinin menbaı olan